Camilla Persson

Varginlägg

Publicerad 2012-06-17 17:13:07 i Vardag

Och jäklar vilken diskution det blev kring detta med att vargarna på kolmården "attackerat" en ensam person. Eftersom jag är så intresserd av allt som är med djur att göra tänker jag också lägga mitt ord. Jag är dock inte lika duktiga att skriva som vissa personer, beröm till dom.
Att en varg eller fler vargar attackerat en personalarbetaren som gick in är väl egentligen inte så konstig. Att detta är ett vilt djur, även om några av dom är uppfödna i innhägnad. Så har dom fortfarande kvar sitt beetende som gör att det kallas ett rovdjur. Inte en hund, det är en annan sak. Det är synd att något så tragisk har hänt, det ska inte få hända. Att vi kanske gått för långt med att försöka göra oss kompis med vargarna tycker jag är både fel och rätt. Vi ska visa respekt på att sådana saker händer. Men det är så klart att vi ska fortsätta att forska inom detta område att vi ibland kan tillbringa tid med ett rovdjur, och dom kan acceptera oss. Men man undrar ju varför det gick fel idag.
Som sagt så är detta ett djur som inte ska leva i fångenskap, men jag är alltid positiv med att vi tar hand om djur. Det är alltid för att göra undersökningar och utveckla våran kunskap om dessa djur. Det kallas inte djurplågeri att ha ett djur i en inhängnad, djurplågeri är när man ser att ett djur lider. Och så långt har vi faktiskt kommit med forskningen att vi är duktiga med djur beetende och det positiva i sverige är att vi har bra koll på sådant.
ja vad mer finns det att säga, att detta hänt är tragiskt och att vi inte kunde rädda personer. Men att skylla på vargen är fel. Det är vi som gjort fel, så skyll på oss! Vargen är bara sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela