Camilla Persson

Tävling - Canon 600D

Publicerad 2012-02-19 14:41:12 i Vardag

Här är tre bilder från tre resor. Den två bilderna visar dom två gånger jag varit på Island, kan vara den magsika ön. Det går inte att beskriva hur mäktig och anorlunda det är. Och sista bilden visar när jag var på Gran canarie med mor och far min, och vi promenade till en liten öknen! Alla resor har sina minnen, det finns aldrig något som varit bäst. Jag vill fortsätta att resa coch uptäcka fler roliga saker.
Men mitt största äventyrs minne visas på bild ett, vi hade bokat att vara med på en stor häst insamling. Ingen av oss hade nog förståt hur stor den var, i alla fall inte jag. Vi började rida tidigt på morgonen, och det var som en vanlig ridtur på island, rolig! Sen börjar det dyka upp flera grupper med häst och människor från bergen och dalarna. Tillsammans var vi omkring 200 stycken. Det var så sjukt stort. Vi tog en paus och försökte förstå att vi var så många, sen var det bara att sätta sig upp igen, inte trodde vi då att det skulle bli ännu större. Men jo, vi red till en stor dal där 400 hästar går lösa på sommaren. Vi skulle samla ihop det, det bara krylade med hästar. Det här är något som inte går att beskriva, en av det coolaste sakerna jag varit med om! Något man måste vara med om. Det var en riktigt folkfest på island och jag är så glad att jag varit med om detta.
Länk till tävlingen och i samarbete med fokis

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela